יום רביעי, 4 במאי 2011

כן לומר הלל בעצמאות? לא לומר הלל בעצמאות? מבולבלים? בואו נעשה קצת סדר בדברים!!!!

הלל ביום העצמאות......כן להגיד... לא להגיד?... חג... לא חג... מותר לחוגג לא מותר לחוגג.. כל הסברים לפרטי פרטים בנושא הבא...

אי אפשר להתכחש שברוך ה' היום.. המצב של עם ישראל בהרבה יותר טוב.. חזרנו לארץ.. יש לנו צבא שיכול להגן עלינו...אפשר לשמור תורה ומצות בלי פחד.. העולם התורה פורח... לדברים אלה? אי אפשר להתכחש... אבל מצד שני גם אי אפשר להתכחש שיש רבבות שמחללים שבת.. ומצב של הצניעות בעם ישראל בקרשים... מלא רצח.. בגידות.. מליון וחצי ילדים לא יודעים כמעט כלום על תורת ישראל... לא יודעים מי זה רבי שמעון בר יוחאי מי זה רבי עקיבא... אי אפשר להתכחש למצב הרחוני הגרוע שנמצא היום עם ישראל!!! וזה??... היסוד של איך להסתכל על יום העצמאות!!

היה רב אחד נראה לי ראש ישיבת הכותל.. אני לא לא בטוח שזה הוא.. אבל בקיצור היה רב אחד שביום עצמאות היה שמח רוקד ומהלל את ה' יתברך... אחרי שעה? היה הולך יושב על הריצפה ובוכה.. אמרו לו למה ככה וככה? אמר להם אני שמח שיש לנו מדינה וחזרנו לארץ וכו'.. אבל מצד שני אני בוכה על המצב הרחוני במדינה.. איך המדינה נראת וכו'....

ובקיצור זה היסוד של המחלוקת שיש היום.. במיוחד בין הדתים הלאומים ובין השקפה החרדית... רוב הדתים הלאומים יגידו לכם כן מדינה צבא חזרנו לארץ וכו'.. יום חג!! אבל מצד שני לכו לחרדים יגידו לכם תיראו כמה חילול שבת תיראו איך המדינה נראת כמה פריצות חוקים נגד התורה וכו'..... נווווו אז מה עושים עם כל הדברים אלה??....

דבר ראשון!! היסוד שביסודות זה לדעת ולהבין שכל המחלוקת הזאת??... זה 99% מעשה ש-ט-ן!! השטן רוצה לעשות בנינו סיכסוכים.. מריבות... ובקיצור א-ס-ו-ר לו לתת לו את זה... צריך ל-כ-ב-ד כל אדם? ודעה שלו... והשקפה שלו... אם נגיד תיראו אדם דתי לאומי יגיד לכם "יום חג.. יום שמחה.." תסתמו ואל תגידו מילה... תדברו אם אדם שאומר לכם מה לחוגג הציונים הרסו את עם ישראל וכו'.. שתקו!!! בנינו???? ש-ת-י-ה-ם צודקים!!! גם הדתים הלאומים צודקים... וגם החרדים..!!!!


ובקיצור אחרי הקדמה הזאת.. נרד לפרטי פרטים... רוב הפוסקים היום של ימינו פסקו להלכה לא להגיד הלל עם ברכה ביום עצמאות... למה? לא בגלל שאין מה להלל את ה' יתברך.. ברור שיש.. פשוט מאוד לנו אין כוח להוסיף דברים ממה שחז"ל הקדושים קבעו... וגם עדין יש דברים שצריך לתקן...וגם יש כמה תנאים שצריכים לברך הלל עם ברכה... למשל שקרה נס ל-כ-ל עם ישראל... ועוד דברים.... אז 99% מפוסקים קבעו ל-א להגיד הלל עם ברכה ביום עצמאות!!! אז תגידו עכשיו סבבה נגיד בלי ברכה... הרב עובדיה פסק להלכה שמי שרוצה להגיד הלל בלי ברכה יגיד את זה א-ח-ר-י תפילת שחרית... לא אחרי תפילת 18 כמו שעושים בחגים או בראש חודש וכו'... למה יש טעם לפי הקבלה וכ'ו... אז מי שהולך לפי הרב עובדיה יוסף... שיגיד הלל בלי ברכה אחרי תפילת שחרית..... רוצים לא להגיד בכלל הלל?... אל תגידו... כל אחד? יעשה לפי השקפה שלו.....

עכשיו יש כאלה שאומרים כן להגיד הלל עם ברכה וכ'ו.. ואומרים שיש רבנים שכן אומרים.... דרך אגב הרב מרדכי אליהו פסק ל-א להגיד הלל עם ברכה בוים עצמאות... הוא פסק כמו הרב עובדיה יוסף שמי שרוצה להגיד הלל בלי ברכה זהו....‏ אתם הולכים אחרי הרבנים אלה? סבבה תגידו... אבל מה הכוונה הולכים!!! מי שפוסק ת-מ-י-ד!!!! אבל -ת-מ-י-ד לפי הרבנים אלה אז שיגיד.....! ולמה אני אומר את זה? כי יש הרבה מאוד אנשים שמתי לב? משחקים משחקים!! ואני יסביר....
הרב מרדכי אליהו למשל אומר שפפושדו בפסח זה חמץ גמור.. ככה הוא פסק להלכה.. עכשיו בפסח אחרון שפרסמתי את זה בואו אנשים ואמרו לי "אני לא הולך לפי הרב מרדכי אליהו.." סבבה זכותך... אבל פתאום עכשיו שיגיע העצמאות באים ואומרים לי "אנחנו לפי הרב מרדכי אליהו.." זה???? נקרא לשחק משחקים!!! אין דבר כזה בדבר הזה אתה לפי הרב הזה... ובדבר הזה אתה לפי הרב הזה... א-י-ן כזה דבר!!! אם אתה הולך לפי הרב עובדיה יוסף בכל הלכות שלך... אז גם תעשה את זה בעצמאות!!!!! אתה הולך לפי הרב מרדכי אליהו בעצמאות? אז תלך אחריו כ-ל השנה!!! אין דבר כזה "אני הולך לפי הרב הזה..." ועוד חודש "אני לפי הרב הזה.." ל-א-א-א-א-!!!! זה?? א-ס-ו--ר!!!! "עשה לך רב וסתלק מין הספק.." עשה לך רב אחד!! לא 10000 רבנים!!


ואם אתם שואלים מה אני עושה??.. אני לא אומר הלל בעצמאות... כי על מה אני יגיד הלל ביום עצמאות שעם ישראל טובע בים של הכפירה.. ים של הטומאה... אני יבוא ויגיד "הלל" לה' יתברך?.. זה כמו שכתוב ביציאת מצריים הקב"ה אמר למלאכים "מעשי ידי טובעים בים ואתם אומרים שירה.." אז אותו דבר פה... עם ישראל טובע בסטרא אחרא.. בטומאה.. תסתכלו תיראו מה קורה בעם ישראל... על זה אני יגיד הלל??..... אבל ש-ו-ב!!!!!! כל אחד???... ולפי השקפה שלו... לפי הרבנים שלו....


בקשר לגילוח... א-ס-ו-ר להתגלח ביום עצמאות!! ואת זה? גם הרב מרדכי אליהו פסק...במחינת הדברים אלה יום עצמאות? זה יום ר-ג-י-ל!! כל הפוסקים פסקו לא להתגלח ביום הזה... יש כמה רבנים ששמעתי שמתירים... אבל שוב.. לא לשחק משחקים!!! אתה הולך לפי הרבנים אלה כ-ל השנה??.... אז תלך איתם גם בעצמאות!! אבל אם כל השנה אתה הולך לפי רבנים כאלה ואחרים.. והם אומרים לא להתגלח אז גם ביום עצמאות לא מתגלחים.....אבל בגלל שרוב רובו של גדולי הדור... קבעו לא להתגלח ביום הזה.. אז הכי טוב לא להתגלח... אב שוב כל אחד ילך לפי רבותיו.....




אבל שוב פעם!! לא לגרום למריבות ולשנאה ולחילוקי דעות!! כל אחד? לפי השקפה שלו.. לפי הרבנים שלו...זה? עיקר של עיקרים!!!! לא נשכח שבימים אלה מתו 24 אלף תלמידי רבי עקיבא.. "שלא נהגו כבוד זה בזה.." אז בואו ולא נחזור על הטעות הזאת... תנהגו כבוד זה בזה!! ואל תזלזלו באנשים כאלה ואחרים!

תגובה 1:

  1. אשריך אחינו!
    דעה שלי-אם בן אדם שמח בארץ ישראל ושמח בזה שהוא חזר לארצו אחרי 2000 שנות גלות שיגיד הלל אבל שיודה לאלוקים בלבד!!! ולא ילך ויעשה שמחה ה' ירחם במקומות לא צנועים...

    השבמחק

מבחנים